ВИЗНАЧНИКИ КРЕАТИВНОСТІ В ДИЗАЙНІ ІНФОГРАФІКИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/uad.2024.1.9

Ключові слова:

креативність, графічний дизайн, інфографіка, інфографічний дизайн

Анотація

Метою цієї статті є науково обґрунтоване висвітлення ексклюзивних визначників креативності в інфографічних проєктах, що мають сприяти розвитку фахового потенціалу дизайнерів графіків. Креативність, як флюїдний показник суб’єкта творчого процесу розглядається як поліфункціональне явище, що відіграє ключову роль в інноваційності та об’єктивній користі результатів дизайну, орієнтованого на визначене коло споживачів. Значущість підвищення рівня креативності об’єктів інфографіки обумовлена тим, що вони є синтетично активним інструментом візуального кодування складних інформаційних та смислових систем. У цілому, на сьогодні явище креативності у сегменті візуальних комунікацій все ще недостатньо вивчене з наукової точки зору, до того ж інтерес до розгляду креативності в аспекті інфографічного дизайну став виявлятися лише протягом останніх кількох років. Виявлено, що умовами підвищення рівня впливовості, а відтак і креативності інфографічних повідомлень є інтегрування їх змістового диференціацювання з візуально-образними інноваціями, такими як образне мовлення. Розкриття потенціалу креативності в дизайні інфографіки має власну специфіку, що обґрунтовано художньо-подібними властивостями інфографіки. Виявлено, що визначниками креативності в інфографічному дизайні виступають наступні параметри: інформаційна візуалізація, спрощення та ясність, сторітелінг, іконографія та символізм, візуальна логіка, інформаційна ієрархія, відгук, заклик до дії та участі, візуальні метафори. Зроблено обґрунтоване припущення, що майбутнє заглиблення у принципи дії та механізми розробки інструментів стимулювання креативності у дизайнерів, які спеціалізуються на інфографіці, з великою вірогідністю дозволить цим фахівцям збільшити власні професійні можливості оперування та кодування значущої інформації.

Посилання

Bohm D. On creativity (Vol. 13). New York: Routledge, 2004. 192 p.

Oliver M. Upstream: selected essays. London: Penguin, 2019. 194 p.

Reid A., Petocz P. Learning domains and the process of creativity. The Australian Educational Researcher. 2004. Vol. 31(2). P. 45–62.

Runco M. A., Jaeger G. J. The standard definition of creativity. Creativity research journal. 2012. Vol. 24(1). P. 92–96.

Kampylis P. G., Valtanen J. Redefining creativity–analyzing definitions, collocations, and consequences. The Journal of Creative Behavior. 2010. Vol. 44(3). P. 191–214.

Csikszentmihalyi M. Flow and the psychology of discovery and invention. HarperPerennial, New York. 1997. Vol. 39. P. 1–16.

Amabile T. M. The social psychology of creativity: A componential conceptualization. Journal of personality and social psychology. 1983. Vol. 45(2). P. 357.

Torrance E. P. Torrance tests of creative thinking–norms technical manual research edition–verbal tests, forms A and B–figural tests, forms A and B. Princeton: Personnel Pres. Inc., 1966. 96 p.

Sternberg R. J., Lubart T. I. The concept of creativity: Prospects and paradigms. Handbook of creativity. 1999. Vol. 1. P. 3–5.

Guilford J. P. Creativity: Yesterday, today and tomorrow. The Journal of Creative Behavior. 1967. Vol. 1(1). P. 1–14.

Martindale C. Cognition and consciousness. Homewood, IL: Dorsey. Press, 1981. 462 p.

West M. A., Farr, J. L. Innovation and creativity at work: Psychological and organizational strategies. New Jersey: John Wiley & Sons, 1990. 364 p.

Sternberg R. J. The Essential Sternberg: Essays on intelligence, psychology and education. New York: Springer Publishing Co Inc, 2009. 500 p.

Lubart T. I. Product-centered self-evaluation and the creative process: дис. … док. філософ. / New Haven, 1994. 164 с.

Sternberg R. J. Implicit theories of intelligence, creativity, and wisdom. Journal of personality and social psychology. 1985. Vol. 49(3). P. 607.

Binnewies C., Wörnlein S. C. What makes a creative day? A diary study on the interplay between affect, job stressors, and job control. Journal of Organizational Behavior. 2011. Vol. 32(4). P. 589–607.

De Dreu C. K., Nijstad B. A., Bechtoldt M. N., Baas M. Group creativity and innovation: A motivated information processing perspective. Psychology of aesthetics, creativity, and the arts. 2011. Vol. 5(1). P. 81.

Nagai Y., Gero, J. Design creativity. Journal of Engineering Design. 2012. Vol. 23(4). P. 237–239.

Li Y., Wang J., Li X., Zhao W. Design creativity in product innovation. The international journal of advanced manufacturing technology. 2007. Vol. 33. P. 213–222.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-08

Як цитувати

Дяченко, А. В. (2024). ВИЗНАЧНИКИ КРЕАТИВНОСТІ В ДИЗАЙНІ ІНФОГРАФІКИ. Український мистецтвознавчий дискурс, (1), 69–76. https://doi.org/10.32782/uad.2024.1.9