ЕВОЛЮЦІЯ РЕКЛАМНОЇ ІНФОГРАФІКИ: ІСТОРИЧНИЙ АНАЛІЗ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/uad.2024.5.4

Ключові слова:

рекламна інфографіка, інфографіка, еволюція, історичний аналіз, візуальна комунікація, технологічні фактори, соціокультурні фактори, цифрове середовище

Анотація

Еволюція рекламної інфографіки відображає зміни у візуальній комунікації, зумовлені розвитком технологій і змінами суспільних уподобань. Спочатку інфографіка була обмежена простими графічними елементами для друкованої реклами. З середини XX століття, з появою цифрових технологій, вона набула нових виражальних засобів, а з 1990-х років – інтерактивних елементів, що підвищило її ефективність. У XXI столітті інфографіка стала важливим інструментом цифрового маркетингу, пристосовуючись до сучасних технологій, таких як доповнена реальність (AR), для створення більш інтерактивного контенту. Актуальність дослідження полягає в тому, що розуміння історії та еволюції візуальних комунікацій є ключовим для створення ефективних рекламних кампаній, особливо в умовах постійних змін. Мета дослідження – комплексна оцінка впливу соціокультурних і технологічних факторів на розвиток інфографіки. Завдання передбачають систематизацію етапів розвитку, аналіз технологічного впливу та оцінка ролі візуалізації в маркетингу. Методи історико-культурний підхід, візуально-графічний і порівняльний аналіз. Емпіричною базою дослідження є такі ресурси як Pinterest, Gallica BNF і Amazon. Результати дослідження виявили, що інфографіка відображає соціокультурні та технологічні зміни – від індустріалізації до сучасних інтерактивних форматів. Вона еволюціонувала від засобу передачі інформації до інструменту емоційної залученості. Соціокультурні зміни та глобалізація зумовили адаптацію до різних культурних контекстів, тоді як розвиток цифрових технологій дозволив створювати динамічні та інтерактивні матеріали. Інтернет і AR зробили інфографіку ще більш персоналізованою. Наукова новизна полягає в історичному аналізі, що систематизує етапи розвитку інфографіки як важливого інструменту комунікації. Практична значущість дослідження передбачає розробку ефективних рекламних стратегій з урахуванням історичного досвіду та еволюції візуальних комунікацій.

Посилання

Su N., Luo L. Historical track of the development of media technologies and the evolution of advertising forms. Proceedings of the 2015 4th International Conference on Sensors, Measurement and Intelligent Materials. 2016. Том 4 Вип. 1, С. 474–479. DOI: https://doi.org/10.2991/ICSMIM-15.2016.88.

Quintas-Froufe E. Evolution of Advertising Communication in the Pre-war: Analysis of Federico Ribas’ Advertising Portfolio for Gal Fragrance House (1916-1936). Revista Latina de Comunicación Social. 2012. Вип. 67. С. 430–458.

Удріс І., Удріс-Бородавко Н. Evolution of Artistic Styles of Commertial Advertising Posters of the Context of History of Graphic Design. Вісник КНУКіМ. 2020. Вип. 42. С. 230–239. DOI: https://doi.org/10.31812/123456789/5097.

Chatterjee S., Parihar T. Visualização da Marca: Metamorfose da Publicidade, Estratégias Visuais e o Seu Significado Cultural. Vista. 2023. Вип. 12. C. 1–27. DOI: https://doi.org/10.21814/vista.4891.

Ryans J., Griffith D., Jain S. A historical examination of the evolution of international advertising standardization/adaptation thought. International Business Scholarship: AIB Fellows on the First 50 Years and Beyond. 2008. Том 14. С. 279–293. DOI: https://doi.org/10.1016/S1064-4857(08)00009-0.

Prague: Le Pont Charles [Прага: Карлів міст]. (1929). Pinterest. URL: https://i.pinimg.com/originals/b6/55/54/b655545027fd2f553f1ecadfd9bed621.jpg (дата звернення: 10.10.2024).

Paris-Rome-Naples-Palerme Express Train de Luxe [Експрес Париж-Рим-Неаполь-Палермо]. (1904-1905). Pinterest. URL: https://i.pinimg.com/originals/96/0d/b9/960db9c21bbf553d44dc9cb5943ad7c5.jpg (дата звернення: 10.10.2024).

Chemin de Fer du Nord par Dunkerque [Північна залізниця через Дюнкерк]. Pinterest. URL: https://i.pinimg.com/originals/ce/b1/06/ceb106b63f6d5ee9198ba73ddba0553e.jpg (дата звернення: 10.10.2024).

Air France – Dewoitine D.338, The line from Europe to the Far East unites [Air France – Dewoitine D.338, Лінія, що з’єднує Європу з Далеким Сходом]. Pinterest. URL: https://i.pinimg.com/originals/bc/a8/af/bca8aff8e50550a8995255eae989ce73.jpg (дата звернення: 10.10.2024).

England-France Summer Season 1904, New Express Services Between London, La Bourboule & Le Mont-Dore [Англія-Франція, літній сезон 1904, Нові експрес-сервіси між Лондоном, Ля Бурбуль і Ле Мон-Дор]. (1904). Gallica. URL: https://gallica.bnf.fr/ark:/12148/btv1b9008408g/f1.highres (дата звернення: 10.10.2024).

Angleterre-France: London, La Bourboule & Le Mont-Dore [Англія-Франція: Лондон, Ля Бурбуль і Ле Мон-Дор]. (1890). Pinterest. URL: https://i.pinimg.com/originals/e1/fa/28/e1fa281d1f311def8a6319b6dc168628.jpg (дата звернення: 10.10.2024).

G. E. Lewis’s Guns and Rifles [Зброя та рушниці від G. E. Lewis]. (1891). Pinterest. URL: https://i.pinimg.com/564x/69/38/be/6938be7a84cc17fff6fc75a0c1a6ce4e.jpg (дата звернення: 10.10.2024).

Landers, Frary & Clark: The Real Pleasures of Home [Landers, Frary & Clark: Справжні задоволення вдома]. Pinterest. URL: https://i.pinimg.com/564x/fd/cd/93/fdcd9352a1d6fc4d4239b5795641d311.jpg (дата звернення: 10.10.2024).

Chrysler’s ‘77 Valiant: It’s not just a pretty face [Chrysler ‘77 Valiant: Це не лише привабливе обличчя]. (1977). Pinterest. URL: https://i.pinimg.com/564x/55/e8/e5/55e8e5d9ce822e2b86f7768d3c73670f.jpg (дата звернення: 10.10.2024).

Motorola: It’s the way we put them together that sets us apart [Motorola: Спосіб складання виділяє нас серед інших]. Pinterest. URL: https://i.pinimg.com/564x/72/93/79/729379d63b603b5ec8b9afea81b37535.jpg (дата звернення: 10.10.2024).

Mirmaru: Sport Socks [Mirmaru: Спортивні шкарпетки]. Pinterest. URL: https://i.pinimg.com/564x/3c/f3/6f/3cf36fda541e04330c9a30b0364a2f85.jpg (дата звернення: 10.10.2024).

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-30

Як цитувати

Галишич, Р. Я., & Штець, В. О. (2024). ЕВОЛЮЦІЯ РЕКЛАМНОЇ ІНФОГРАФІКИ: ІСТОРИЧНИЙ АНАЛІЗ. Український мистецтвознавчий дискурс, (5), 46–52. https://doi.org/10.32782/uad.2024.5.4

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають