ПРИРОДНІ ФОРМИ МІНЕРАЛІВ У ЮВЕЛІРНИХ ВИРОБАХ МАЙСТЕРНІ «ВООБРАЖАРІУММ»

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/uad.2021.1.5

Ключові слова:

мінерали, камені, оправа, ювелірне мистецтво, прикраси, гальваніка, техніка, концепція, мистецтво

Анотація

Однією із найцікавіших течій сучасного ювелірного мистецтва є використання у виробах мінералів природних форм – необроблених взагалі або частково оброблених. Здебільшого до таких прийомів звертаються самостійні митці та невеликі ювелірні майстерні, натомість масове виробництво прикрас базується на усталених тенденціях однаково огранених каменів. Звернення до мінералів природних форм демонструє зміну світогляду митців – від прагнення максимально прилаштувати природний матеріал під свої потреби до уміння знайти художню концепцію виробу, яка б максимально розкривала красу матеріалів без штучного втручання у їх форму та фактуру. Спалах захоплення необробленими мінералами миттєво охоплює митців-ювелірів всього світу, і на територіях різних країн одночасно виникають колекції ювелірних прикрас, у яких акцентується краса природньої форми. Такі візуальні концепції втілюють потужний змістовний пласт: ідеї екологізації, усвідомлення потужності стихій та, водночас, беззахисності природи, набувають все більшого поширення у цивілізованому світі. Варварське споживання природних ресурсів повільно поступається місцем відновлюванню. Мистецтво виготовлення прикрас, як одне із найбільш поширених й найбільш затребуваних у всьому світі, увібрало у себе своєрідну виховну функцію – демонстрацію краси природи у її дикому, неприборканому стані. Варто зазначити, що змінилися також принципи виготовлення оправ та оновився арсенал супровідних матеріалів. У країнах Західної Європи та Америки митці часто використовують для оправ некоштовні метали, шкіру, дерево, акрилові смоли. Великою популярністю користуються гальванічні прикраси. Набуває поширення напрям виготовлення оправ із бісеру. На території України поступ залучення мінералів природних форм та некоштовних матеріалів у якості оправ розпочався із запізненням, проте нині вона набула надзвичайного поширення. Ця стаття пропонує до розгляду вироби вітчизняних митців-ювелірів, які обирають для своєї творчості необроблені, або частково оброблені мінерали. Майстерня «ВоображаріумМ» створює унікальні вироби, що вражають уяву та втілюють концепцію єдності стихій.

Посилання

Триколенко С.Т. Проблема усвідомлення українським суспільством вартості авторських виробів декоративно-ужиткового мистецтва як один із чинників занепаду українського мистецтва. Україна у світових глобалізаційних процесах: культура, економіка, суспільство. Київський національний університет культури і мистецтв. Київ, 2021. С. 70–72

Триколенко С.Т. Застигла природа в творчості майстерні «Воображаріумм». Науковий вісник Національного музею історії України. Збірник наукових праць. Київ, 2019. С. 541–556.

Триколенко С. Уява природи безмежна – краса необроблених каменів у творчості майстерні «Воображаріумм». Коштовне та декоративне каміння. Київ : ДГЦУ, 2018. С. 21–24.

Смирнов А.В. Время. Новая философская энциклопедия. Ин-т философии РАН; Нац. обществ.-науч. фонд; Предс. научно-ред. Совета В.С. Стёпин, заместители предс.: А.А. Гусейнов, Г.Ю. Семигин, уч. секр. А.П. Огурцов. 2-е изд., испр. и допол. Москва : Мысль, 2010, 2806 с.

Нам Е. Пространство и время в шаманском космосе: семиотический анализ ΠΡΑΞΗΜΑ. Томск: Томский государственный педагогический университет, 2018. С. 175–194

Кэрол Беланже Графтон. Характеристики Стиль ар-нуво. Линии & силуэты. Источник вдохновения для творческих личностей. 2015. 144 с. (Арт-тренд).

Шаталова И.В. Стили ювелирных украшений. Москва: 6 карат, 2004. 104 с.

Россия и Франция: парадоксы ювелирного искусства стиля модерн. Антиквариат. URL: https://antikvariat74.ru/articles/articles_59.html.

Свиридова Э. Украшения в стиле модерн: ювелирные изделия периода Ар НувоЮвелирум. 2014. URL: https://juvelirum.ru/tehniki-obrabotki-yuvelirnyh-izdelij/ukrasheniya-v-stile-modern-yuvelirnyeizdeliya-perioda-ar-nuvo/.

Мінерали і гірські породи. 50 найвідоміших різновидів: Міні-енциклопедія, 2018. 56 с. (Міні-енциклопедія).

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-01-13

Як цитувати

Триколенко, С. Т. (2022). ПРИРОДНІ ФОРМИ МІНЕРАЛІВ У ЮВЕЛІРНИХ ВИРОБАХ МАЙСТЕРНІ «ВООБРАЖАРІУММ». Український мистецтвознавчий дискурс, (1), 46–51. https://doi.org/10.32782/uad.2021.1.5