ІНТЕРАКТИВНІ ПРАКТИКИ В ДИЗАЙНІ АРТІНСТАЛЯЦІЙ: СТАН ДОСЛІДЖЕННЯ ТЕМИ, ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/uad.2024.5.10

Ключові слова:

дизайн середовища, транскультурний підхід, інтерактивні артінсталяції, наукові дослідження, тенденції розвитку, практика

Анотація

В статті надано аналіз визначення науковцями технологічних та художньо-образних характеристик в дизайні артінсталяцій. Головний акцент зроблено на систематизацію ознак інтерактивних артоб’єктів, що завдяки цифровим технологіям в значній мірі мають можливість покращити естетичний вигляд публічного простору й активізувати візуально-комунікаційні взаємозв’язки з глядачем. Стрімкий розвиток дизайну інтерактивних інсталяцій свідчить про прискорення процесів соціалізації громадян Китаю, дозволяє запропонувати авторські концепції, що враховують виховні, видовищні та розважальні функції. Все зазначене вище уможливлює отримання наступних результатів: розвиток позитивних змін у ставленні людей до навколишнього середовища; свідоме ставлення самої людини до нього; створює можливості для втілення авторських концепцій, які розкривають нагальні проблеми сьогодення. Аналіз наукових публікацій, огляд візуальних та фотоматеріалів свідчить про необхідність їх систематизації та виявлення базових аспектів, що є підтвердженими у практичній творчій діяльності дослідників. Втім, майже непоміченими залишаються: аналіз художньо-образних характеристик; систематизація принципів та перспективних тенденцій у вирішенні дизайну інтерактивних інсталяцій. Не менш важливим є й вибір місця розташування таких інтерактивних інсталяцій, які одразу стають домінантними у міському середовищі КНР й, демонструючи різноманітність прийомів їх створення, дозволяють впливати не тільки на місцеве населення з метою забезпечення підвищення рівня свідомості перехожих, а й покращити психоемоційний настрій туристів Китаю. Такий транскультурний підхід сприяє підвищенню рівня якості публічного простору будь-якого міста КНР. Однак, як свідчить матеріал дослідження, на сьогоднішній день майже відсутній аналіз вибору місця локації для розташування дизайнерських об’єктів та визначення тенденцій для їх впровадження. Отже, систематизація наукових досліджень за означеною темою дозволила виявити основні напрямки розвитку інтерактивних інсталяцій та тенденції їх формування відносно бачення дизайнерами актуальних проблем сьогодення.

Посилання

Брижаченко Н., Босий І.М. Інтерактивний відеомеппінг в дизайні інтер’єрів закладів громадського харчування: принципи впровадження і технічні особливості. 2022. URL: https://artdesign.knutd.edu.ua/wp-content/uploads/sites/33/2022/08/3AD-2-2022.pdf (дата звернення: 08.11.24.)

Губернатор О. І., Красненко О. Л. Прояви імерсивності в сучасних культурних практиках. Питання культурології. 2023. Вип. 41. С. 89–99. URL: http://issues-culture-knukim.pp.ua/article/view/276696/271582 (дата звернення: 14.11.24.)

Кривуц С.В., Бондаренко В.В., Уколов П.В. Авторські підходи у формуванні гармонізації міського середовища засобами 3D-відеомеппінга. Традиції та новації у вищій архітектурно-художній освіті. Х.: ХДАДМ. 2017. № 2. С. 33–37.

Опалєв М. Л. Структура й особливості дизайну аудіовізуального контенту архітектурного 3D-меппінгу. Вісник Харківської державної академії дизайну і мистецтв. Харків : ХДАДМ, 2021. № 1. С. 30–42

Скляренко Н. В. Інтерактивність як принцип організації дизайн-системи (на прикладі об’єктів зовнішньої реклами). Вісник Харківської державної академії дизайну і мистецтв. 2014. № 2. С. 33–37.

Чемберджі Д. Цифрове мистецтво у соціальнокультурному просторі: вплив, взаємодія та перспективи. URL: http://www.aphn-journal.in.ua/archive/64_2023/part_2/64-2_2023.pdf (дата звернення: 13.11.24.)

Cristina R. Maier, Burak Pak, Johan Verbeke. Interactive Design: Designing Sensorial, Dialogical Spaces. 2014. URL: https://www.researchgate.net/publication/311203040_Interactive_Design. (дата звернення: 13.11.24.)

Dandan Zheng, Huawen Chen. Issues on the Construction and Implementation of Interactions Design Curriculum. 2020. URL: file:///D:/%D0%97%D0%90%D0%9A%D0%90%D0%A7%D0%9A%D0%98/125937098-1.pdf. (дата звернення: 15.11.24.)

Huang Yiyuan. Creation Methodology of Interactive Art Installation Based on Philosophy-Understanding Projection: Recreation of Traditional Chinese Painting. 2015. https://doi.org/10.1145/2806173.2806179 (дата звернення: 15.11.24.).

Krasnenko O. L. Рhenomenon of the cultural code in the context of the media space. Intellectual Archive. 2023. Vol. 11. № 3. July – September. Р. 32–39. (дата звернення: 105.11.24.)

Jun Hu, Mathias Funk, Yu Zhang & Feng Wang. Designing Interactive Public Art Installations: New Material Therefore New Challenges. 2014. URL: https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-662-45212-7_25 (дата звернення: 11.11.24.).

Кai Kang, Tiantian Yang, Feng Wang. Interactive Art Installation for Creating Sense of Belonging in a Working Environment. 2013. URL: https://www.researchgate.net/publication/304820342_Interactive_Art_Installation_for_Creating_Sense_of_Belonging_in_a_Working_Environment. (дата звернення: 20.11.24.).

Lingling Guo, Lipeng Zhang. Exploration on the Application of New Media Interactive Art to the Protection of Traditional Culture. 2022. URL: https://www.hindawi.com/journals/sp/2022/5418622/ (дата звернення: 15.11.24.).

Lu Bin. Аnalysis of prospects for the introduction of interactive art installations in the formation of the urban environment of Сhina // Матеріали VI Міжнародної наукової конференції, м. Херсон, 23 серпня, 2024 р. / Міжнародний центр наукових досліджень. Вінниця: ТОВ «УКРЛОГОС Груп, С. 131–133. (дата звернення: 21.11.24.).

Shen Shen Luo. Animated installations for immersive spaces : developing a design process to enhance the experiences of cultural heritage in China, using an exhibit design for the Western Xia Imperial Tombs as a case history. 2018. URL: https://www.academia.edu/55018344/Animated_installations_for_immersive_spaces_developing_a_design_process_to_enhance_the_experiences_of_cultural_heritage_in_China_using_an_exhibit_design_for_the_Western_Xia_Imperial_Tombs_as_a_case_history (дата звернення: 25.11.24.).

Svensson J., Russmann U. Introduction to visual communication in the age of social media: Conceptual, theoretical and methodological challenges. Media and Communication. 2017. vol. 5, № 4, pp. 1–5.

Xiaran Song. An Immersive Interactive Installation as Positive Technology from an Artistic Practice Perspective. 2024. URL: file:///D:/%D0%97%D0%90%D0%9A%D0%90%D0%A7%D0%9A%D0%98/125998384-1.pdf (дата звернення: 22.11.24.) [in English].

Yan Jian, Manchen Han. The Design and Realization of Digital Exhibition of Yangjiabu New Year Pictures. URL: https://www.researchgate.net/publication/301399404_The_Design_and_Realization_of_Digital_Exhibition_of_Yangjiabu_New_Year_Pictures# (дата звернення: 20.11.24.).

Zitong Chen, Jing Liao, Jianqiao Chen, Chuyi Zhou, Fangbing Chai, Yang Wu Preben Hansen. Paint with Your Mind: Designing EEG-based Interactive Installation for Traditional Chinese Artworks. TEI ‘21: Proceedings of the Fifteenth International Conference on Tangible, Embedded, and Embodied Interaction. 2021. Article No.: 49. P. 1–6. https://doi.org/10.1145/3430524.3442455 (дата звернення: 15.11.24.)

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-30

Як цитувати

Лу, Б. (2024). ІНТЕРАКТИВНІ ПРАКТИКИ В ДИЗАЙНІ АРТІНСТАЛЯЦІЙ: СТАН ДОСЛІДЖЕННЯ ТЕМИ, ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ. Український мистецтвознавчий дискурс, (5), 101–106. https://doi.org/10.32782/uad.2024.5.10