ЗАСОБИ ТА ТЕХНОЛОГІЇ МОБІЛЬНОГО МОНТАЖУ У СТВОРЕННІ АУДІОВІЗУАЛЬНОГО КОНТЕНТУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/uad.2024.5.3

Ключові слова:

відео, сприйняття, ефект, перехід, відеоматеріали, мультимедійні технології, відеомонтаж

Анотація

У статті розкрито сутність поняття «монтаж» та його значення у створенні відеоконтенту. Розглянуто основні етапи процесу відеомонтажу, класифіковано його типи та функціональне призначення. Особливу увагу приділено ролі монтажу у формуванні емоційного впливу на глядача. Монтаж розглядається як технічний прийом для поєднання сусідніх кадрів та як форма творчого мислення, що дозволяє автору виразити своє бачення, впливаючи на емоції, інформованість і сприйняття світу глядачем. Функціональне призначення мобільного монтажу полягає у застосуванні технічних прийомів, які створюють цілісність фрагментів відео або аудіовізуального контенту, а також ілюзію реалістичності подій у просторі та часі. Завдяки цьому глядач сприймає образи як реальні, співпереживає персонажам, що є основою інтерактивного контенту для мобільних пристроїв. Зазначено, що швидкий відеомонтаж у мобільних додатках дозволяє оперативно створювати якісний контент, наприклад, Reels чи TikTok-відео. Вказано на важливість монтажу для створення рекламних роликів, що стали щоденною практикою спеціалістів у сфері SMM. Надано опис переваг та недоліків популярних відеоредакторів мобільного контенту, таких як CapCut, PowerDirector та Filmora. Виокремлено роль мобільного монтажу у створенні нових форматів візуального контенту, здатних впливати на глядачів через емоційність і динаміку. Наголошено, що з розвитком технологій монтаж мобільного контенту продовжуватиме еволюціонувати, пропонуючи нові техніки й інструменти, які відкривають ще більше можливостей для творчості. Проаналізовано перспективи інтеграції штучного інтелекту в процес мобільного монтажу, що дозволить автоматизувати такі процеси, як розпізнавання сцен, кольорова корекція та пропонування варіантів монтажу. Це спрощує робочий процес та розширює можливості для новаторських підходів до створення контенту. Констатовано, що з розвитком технологій монтаж мобільного контенту продовжуватиме еволюціонувати, пропонуючи нові програмні рішення і техніки, які відкривають додаткові можливості для творчості. Проаналізовано можливості та перспективи мобільного монтажу у різних сферах, акцентовано значущість цього процесу для сучасної культури створення та споживання відеоконтенту.

Посилання

Десятник Г. О. Теоретичні засади та термінологія кінотелемонтажу: [навчальний посібник та допоміжні матеріали]. Київ: Навчально-науковий інститут журналістики КНУ ім. Т. Шевченка, 2023. 360 с.

Катков Ю. І., Зінченко О. В., Прокопов С. В., Боутьонок А. Г. Дослідження засобів підвищення ефективності створення відеоконтенту високої якості. Наукові записки Українського науково-дослідного інституту зв’язку. 2020. № 3. С. 32–42.

Ковш О., Копачинський О. Особливості монтажу в сучасному аудіовізуальному виробництві: спецефекти та переходи. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Аудіовізуальне мистецтво і виробництво. 2023. № 6(1). С. 105–117. DOI: https://doi.org/10.31866/2617-2674.6.1.2023.279255.

Петренко С. Шаблонний відеомонтаж як ознака інформаційної телепрограми. Вісник КНУКіМ. Серія «Мистецтвознавство». 2018. № 38. С. 21–31.

Dos Reis A., Morze N., Vasylenko S. Didactic video creation as a component of the implementation XXI century teachers’ methodological competencies. Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету: збірник наукових праць. 2018. № 4. DOI: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2018.4.1a10

Muslimin T. P., Rahim A. Workshop Pembuatan Media Pembelajaran Berbasis Video Menggunakan Filmora. Abdimas Singkerru. 2022. Vol. 2, no. 2. P. 75–80. DOI: https://doi.org/10.59563/singkerru.v2i2.152 (date of access: 27.11.2024).

Pengembangan Media BK Interaktif melalui Aplikasi CapCut / Sigit Dwi Sucipto et al. Jurnal Pengabdian Multidisiplin. 2023. Vol. 3, no. 3. DOI: https://doi.org/10.51214/00202303702000 (date of access: 27.11.2024).

Rahardja U., Aini Q., Putra A. D. Penerapan Editing Video Menggunakan Kinemaster Sebagai Sarana Media Promosi Blockchain Pada Instagram. MAVIB Journal. 2020. Vol. 2, no. 1. P. 27–38. DOI: https://doi.org/10.33050/mavib.v2i1.1131 (date of access: 27.11.2024).

Shin W.-s., Baek N. Fast Prototyping for LiDAR-Scanned Point Cloud Editing Operations. Mobile and Wireless Technologies 2017. Singapore, 2017. P. 253–258. DOI: https://doi.org/10.1007/978-981-10-5281-1_28 (date of access: 27.11.2024).

The use of Filmora and Youtube in creating learning video contents / N. A. S. Herry et al. Community Empowerment. 2021. Vol. 6, no. 8. P. 1427–1430. DOI: https://doi.org/10.31603/ce.5043 (date of access: 27.11.2024).

Utilization of the Kinemaster Application as a Learning Media / R. Anggra et al. Journal International Inspire Education Technology. 2023. Vol. 2, no. 1. P. 11–20. DOI: https://doi.org/10.55849/jiiet.v2i1.244 (date of access: 27.11.2024).

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-30

Як цитувати

Вітковський, Д. І. (2024). ЗАСОБИ ТА ТЕХНОЛОГІЇ МОБІЛЬНОГО МОНТАЖУ У СТВОРЕННІ АУДІОВІЗУАЛЬНОГО КОНТЕНТУ. Український мистецтвознавчий дискурс, (5), 31–45. https://doi.org/10.32782/uad.2024.5.3