КОМП’ЮТЕРНІ ТЕХНОЛОГІЇ У ЮВЕЛІРНОМУ ДИЗАЙНІ: ФАКТОР РОЗВИТКУ АБО ПРИЧИНА ПІДМІНИ ПОНЯТЬ

Автор(и)

  • Юлія Вікторівна Романенкова
  • Ганна Анатоліївна Миронова
  • Оксана Григорівна Здор
  • Катерина Володимирівна Радько

DOI:

https://doi.org/10.32782/uad.2023.1.3

Ключові слова:

дизайн ювелірних виробів, 3D-друк, 3D-моделювання, комп’ютерне проектування, цифрові технології, ручна робота

Анотація

Стаття має на меті розглянути роль комп’ютерних технологій у сучасному ювелірному мистецтві. Розглянуто значення комп’ютерного програмування, 3D-моделювання та 3D-друку для процесу виникнення ювелірного виробу, приділяється увага етапам створення ювелірних виробів, їх рекламі та продажу. Розглянуто деякі технології, що використовуються сьогодні в ювелірній справі, позитивні риси можливості використання комп’ютера та недоліки цього процесу. Поставлено питання значення та оцінки застосування інструментарію комп’ютерних технологій при створенні ювелірного виробу. Акцентовано роль процесу зміни характеру дизайну ювелірних виробів після початку використання цифрових технологій. Акцентовано питання зміни сприйняття та оцінки твору ювелірного мистецтва, при створенні якого використовується механізація. Проведено компаративний аналіз особливостей формування вартості ювелірного виробу, що створений вручну, можливий для тиражування, та твору ювелірного мистецтва, що виготовлений вручну. Розглянуто причини дороговизни ювелірного твору, виготовленого без допомоги механізації процесу, мала кількість високопрофесійних митців, що володіють класичними техніками ювелірства. Ставиться гостре питання небезпеки зникнення ручної праці в ювелірній справі через заміну переважної кількості процесів механічною, автоматизованою працею. Але пояснено і всі переваги механізації низки етапів виготовлення ювелірного виробу. Наведено найпопулярніші програми створення дизайну ювелірних виробів, акцентована їх швидке старіння та втрата актуальності, поява нових програм. Охарактеризовано значення реклами та грамотного просування ювелірних виробів та роль у цьому процесі комп’ютерних технологій. Наведено приклади ювелірних виробів сучасних митців, створених вручну, охарактеризовані сайти, каталоги низки сучасних українських ювелірних брендів.

Посилання

Авраменко О. Підготовка кваліфікованих робітників ювелірного профілю на підприємствах і в професійно-технічних навчальних закладах України : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук. Київ, 2011. 22 c.

Боднар О. Дизайн і проблеми світоогляду: ідея гармонії в ідеології освіти. Вісник ЛНАМ. 2007. Спецвип. IV. С. 141–149.

Врочинська Г. Українські народні жіночі прикраси XIX – початку XX століть. Київ : Родовід, 2008. 232 с.

Ковальська майстерня: каталог «Художня обробка металу в навчальних закладах України». 2006. № 3(5). 216 с.

Кравченко М. Авторські художні прикраси в Україні (кінець XX – початок XXI ст.). Образотворче мистецтво. 2012. № 3–4. С. 36–37.

Кравченко М. Авторські художні прикраси в Україні XX – початку XXI ст.: традиції і сучасні тенденції. Вісник Закарпатського художнього інституту. Ерделівські читання : матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції. Ужгород, 15–16 травня 2010 р. Ужгород, 2010. С. 189–196.

Луць С. Творчість митців КЮД «Лобортас» у контексті українського ювелірного мистецтва кінця ХХ – початку ХХІ століття : дис. ... на здобуття наук. ступеня канд. мистецтвознав. Львів, 2017. 325 с.

Луць С. В. Взаємодія художньо-образної та технологічно-технічної складових у формуванні фірмової стилістики Класичного ювелірного Дому «Лобортас». Вісник ЛНАМ. 2013. Вип. 24. С. 49–59.

Пасічник Л. Особливості сучасної художньої ювелірної освіти в Україні. Традиційна культура в умовах глобалізації: народна музика та декоративне мистецтво в світовому цивілізаційному просторі : матеріали науково-практичної конференції. Харків, 2014. С. 241–244.

Пасічник Л. Особливості формування та розвитку ювелірної промисловості України XX–XXI століття. Народознавчі зошити. 2014. Вип. 6. С. 1529–1539.

Пасічник Л. Ювелірне мистецтво України XX – початку XXI століття (історія, стилістика, персоналії) : дис. на здобуття наук. ступеня канд. мистецтвознав. Київ, 2015. 223 с.

Роготченко О. Ювелірне мистецтво України ХХ сторіччя. Особливості розвитку. Сучасне мистецтво. Інститут проблем сучасного мистецтва НАМ України. 2013. С. 117.

Романенкова Ю. Ювелирное искусство в современных реалиях: летопись триумфа или хроника выживания? АРТ-платформа. 2021. Вип. 4(2). С. 60–85.

Романенкова Ю. Ювелирные композиции как имиджевый компонент дизайна интерьера. Молодий вчений. 2018. Вип. 3(55). С. 44–52.

Удовиченко І. Формування колекції сучасного ювелірного мистецтва: історія та перспективи. Науковий вісник Національного музею історії України. 2019. Вип. 5. C. 1–15.

Удовиченко І. Ювелірна драматургія Тетяни Калюжної. Музейні читання : матеріали наукової конференції «Ювелірне мистецтво – погляд крізь віки» (9–11 листопада 2015 р.). Київ: ТОВ «Фенікс», 2018. С. 240–247.

Шмагало Р. Художній метал України ХХ–ХХІ ст. Енциклопедія художнього металу. Львів : Апріорі, 2015.

Romanenkova J., Bratus I., Gunka A. Historical jewels in the museums of the world. Agathos. 2020. V. 11. Is. 1(20). P. 131–144.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-15

Як цитувати

Романенкова, Ю. В., Миронова, Г. А., Здор, О. Г., & Радько, К. В. (2023). КОМП’ЮТЕРНІ ТЕХНОЛОГІЇ У ЮВЕЛІРНОМУ ДИЗАЙНІ: ФАКТОР РОЗВИТКУ АБО ПРИЧИНА ПІДМІНИ ПОНЯТЬ. Український мистецтвознавчий дискурс, (1), 20–28. https://doi.org/10.32782/uad.2023.1.3