CУЧАСНІ КОНЦЕПЦІЇ АРТ-СТРАТЕГIЙ
DOI:
https://doi.org/10.32782/uad.2023.1.1Ключові слова:
арт-стратегії, арт-концепції, арт-менеджмент, культурні індустрії, урбаністикаАнотація
У статті розглядається унікальність арт-стратегій в якості актуального фактора соціокультурних процесів у цілому та розвитку міст, зокрема. У статті досліджується, як мистецькі простори можуть служити місцем для активізму та соціальних змін. На основі застосування методології типологізації відбувається огляд основних арт-стратегій, а також оцінка їх використання в рамках урбаністичних проектів; аналізуються переваги та недоліки їх застосування. Розглядається потенціал планомірного перетворення міського простору завдяки принципам роботи арт-стратегій. Одним із ключових моментів статті є те, що мистецькі простори мають потенціал бути чимось більшим, ніж просто місцем для демонстрації творів мистецтва; вони можуть бути платформами для соціальних і політичних дій. Мистецькі простори можна використовувати для просування та підтримки маргіналізованих спільнот, а також для боротьби з домінуючими культурними наративами, які увічнюють нерівність і несправедливість. Створюючи простори, де можна почути різні голоси та точки зору, мистецтво може слугувати каталізатором соціальних змін. Нарешті, стаття наголошує на важливості співпраці та залучення громади до просування соціальної справедливості через мистецтво. Працюючи з громадами та залучаючи їх до мистецького процесу, митці можуть створювати роботи, які дійсно відображають потреби та досвід тих, хто найбільше постраждав від соціальної нерівності та гноблення. Створюючи простори для активізму, кидаючи виклик домінуючим культурним наративам і залучаючи спільноти, мистці та мистецькі простори можуть допомогти створити більш справедливе та справедливе суспільство. Робляться висновки про необхідність подальшої теоретизації даного поняття та багатоаспектної розробки практичного застосування отриманих результатів.
Посилання
Бахтін, М. Діалогічна уява: чотири есе М. М. Бахтіна. (М. Голквіст, ред. ; В. Борисенко, пер.). Київ : Дух і літера. 1981. С. 85–140.
Бурріяд, Н. Естетика взаємовідносин / А. Смолін, пер. Київ : Критика. 1998. С. 75.
Бродський, Й. Менше ніж один : вибрані есе. / В. Кривенко, пер. Київ : А-БА-БА-ГА-ЛА-МА-ГА. 2003 С. 178.
Дін, Д. Сучасне мистецтво і політика естетики. Київ : Критика. 2010. С. 67.
Фрід, М. Мистецтво та речовість / О. Іванова, пер. Київ : АртХроніка. 2011. С. 35–70.
Лефевр, Г. Виробництво простору / І. І. Морозова, пер. Київ : Альтернативи. 2010. С. 67–90.
Ліппард, Л. Приваблення місцевості: почуття місця в багатоцентровому суспільстві. Київ : Дух і літера. 2016. С. 78–140.
Мерло-Понті, М. Феноменологія сприйняття. Київ : Дух і літера. 2010. С. 65–98.
Сожа, Е. Третій простір: подорожі до Лос-Анджелеса та інших реальних і уявних місць. Київ : Альтернативи. 2011. С. 256–270.
Ставридес, С. До міста порогів / У М. Кузулас (ред.). Архітектурні підходи до міста: діалоги та перетини. Київ : Дух і літера. 2014. С. 127–134.
Віриліо, П. Відкрите небо. Київ : АртХроніка, 2012.