ПОШУК НОВОЇ ПЛАСТИЧНОЇ МОВИ СУЧАСНОЇ СКУЛЬПТУРИ КИТАЮ У КОНТЕКСТІ ІННОВАЦІЇ МАТЕРІАЛІВ ТА ТЕХНІК
DOI:
https://doi.org/10.32782/uad.2024.5.16Ключові слова:
сучасна скульптура Китаю, нові матеріали у скульптурі, Суй Цзяньго, Джу Мінь, Сюй Бін, Цай Гоцяна, Гу ВендаАнотація
Стаття присвячена дослідження використання нових матеріалів та технік у сучасній скульптурі Китаю. Автори підкреслюють, що за останні десятиліття китайська скульптура залучила до свого художнього апарату чимало експериментальних матеріалів, які до цього часу не вважалися можливими для використання у пластичних художніх висловлюваннях. Питання сумісності матеріалів та технік знайшло своє відображення і у розвитку художньої мови та еволюції образності скульптури. Усе зазначене, на думку авторів, актуалізує винесену у заголовок проблематику. На прикладі творчості Суй Цзяньго, Джу Міня, Сюй Біна, Цай Гоцяна та Гу Венда показані основні тенденції «змішаних технік», визначено та охарактеризовано їх вплив на загальний розвиток сучасної скульптури Китаю. Авторами зроблено висновки, що завдяки актуалізації нових матеріалів та технік упродовж кінця ХХ – початку ХХІ ст. проявила себе трансформація образної суті скульптурних творів. Впровадження у композиційно-пластичний мову потенціалу «нескульптурних» матеріалів (пластмас, полімерів, реді-мейду тощо) збагатило естетику творів, додавши до їхньої внутрішньої образної суті актуальні виражальні засоби. Важливим аспектом у розвитку сучасної китайської скульптури є взаємодія класичних та новітніх підходів, де новий репертуар матеріалів стає важливим експериментальним простором. Авторами підкреслено, що на початку ХХI ст. ця тенденція набула масштабу повноцінного напрямку пошуку актуальної художньої мови. У багатьох сучасних творах класична пластична основа виконує роль своєрідного художнього фундаменту – засадничого ґрунту, від якої скульптори починають творчі пошуки нового змісту (пошуку художньо-образних, композиційно-пластичних, образно-символічних рішень). Вкрай важливу роль у цьому процесі відіграють нові матеріали, що поступово змінює традиційні підходи до формоутворення та пластичності скульптури, а також активує нові художні тренди.
Посилання
Тарасов В., Ван В. Категорія образності в дослідженнях образотворчого мистецтва Китаю другої половини ХХ – початку ХХІ ст.: китайський мистецтвознавчий дискурс. Вісник Харківської державної академії дизайну і мистецтв. 2022. № 1. С. 109–118.
Davidson J. C. The body of the archive: Chineseness at the Venice Biennale (1993-2005). Journal of Contemporary Chinese Art. 2016. Vol. 3. №. 1-2. P. 27–46.
Luo J. A comparative study на матеріал application of traditional sculpture and contemporary sculpture. 2017 7th International Conference on Social Network, Communication and Education (SNCE 2017). Atlantis Press, 2017. Р. 861–864.
Luo J. Latest Application of Mixed Media in Modern Sculpture. 2016 International Conference on Social Science, Humanities and Modern Education (SSHME 2016). Atlantis Press, 2016. P. 229–233.
Miao Z., Ling-ling P. Chinese Contemporary Sculpture Spiritual Based on Traditional Culture. US-China Foreign Language, 2015, Vol. 13, № 6. Р. 464–469.
Rath A. Made in China : Implications of Authorship and Historical Studio Practices on Modern Chinese Art. Thesis is submitted in partial fulfillment of the requirements for the degree of Master of Arts, East Asian Studies Stanford University, 2016. 61 р.
Wang J. X. Study on Sculpture Based on New Materials. Applied Mechanics and Materials. Trans Tech Publications Ltd, 2013. Vol. 340. P. 335–338.
Wedell-Wedellsborg A., Guo C. Contextualizing Cai Guo-Qiang. Kontur. 2010. Vol. 20. Р. 9–18.
夏晶阳. 中国现代雕塑艺术拓展材料技术的必要性. 湖北美术学院学报, 2009. 第1期. 第100–105页.
庞茂琨, 黄宗贤, 孙振华, 黎明, 吕品昌, 龙翔, … & 唐勇. 守正创新: 新时代雕塑艺术的成就与展望学术研讨会. 当代美术家. 2020. 第1期. 第76–108页.
徐腾飞. 中外当代艺术的新材料运用与跨学科趋势表达. 艺术与设计(理论版). 2021. 第1期. 第101–103页.
景育民. 技术全球化背景下的雕塑 “在地” 思维. 当代美术家. 2020第2期. 第8–11页.
李俊. 中国当代雕塑材料语言创新手法简论. 雕塑. 2015. 第1期. 第60–64页.
王轶男, 张晓, & 董书兵. 现代金属雕塑实验教学的创新思考–以清华大学美术学院实验课程为例.实验技术与管理. 2024. 第41 (2) 期. 第228–234页.
赵丽珺. «当代雕塑创作中的材料创新» 论坛综述.公共艺术. 2021. 年02期. 第78–83页.
张楠, & 都伟.色彩在中国当代雕塑创作中的应用与发展. 美术大观. 2013. 年4期. 第65–69页.