СЕРВІСИ РЕПРЕЗЕНТАЦІЇ ПЕРСОНАЛЬНОГО БРЕНДУ ТА СОЦІАЛЬНОЇ ІНТЕРАКЦІЇ ГРАФІЧНИХ ДИЗАЙНЕРІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/uad.2024.3.5

Ключові слова:

графічний дизайн, графічний дизайнер, персональний бренд, самопрезентація, соціальні мережі, соціальна комунікація, комунікативний образ.

Анотація

Метою статті аналіз тематичного спрямування і функціональних можливостей соціальних мереж в контексті професійної діяльності графічного дизайнера. В роботі проаналізовано як загальновживані соціальні мережі (наприклад, Instagram, Facebook та інші), так і спеціалізовані (UpWork, Behance, Fiverr), досліджено функціональні можливості кожної соціальної мережі у співставленні з реальним використанням дизайнерами цих сервісів в їх професійній діяльності. В статті автор звертає увагу на важливість поняття «персонального бренду» як елемента професійної діяльності графічного дизайнера, недостатня увага до якого стає причиною уповільнення кар’єрного зросту та подальшого розвитку як спеціаліста. У зв’язку з цим вміння презентувати себе, продавати себе як спеціаліста, інтегрувати в свою діяльність технічні інновації, використовувати всі доступні засоби нагадати про себе – це нові реалії, що забезпечують конкурентоспроможність графічного дизайнера на ринку. Проведено аналіз теоретичних праць вітчизняних та зарубіжних авторів, який свідчить, що питанню використання соціальних мереж в контексті професійної діяльності графічного дизайнера та формування його персонального бренду не було приділено достатньо уваги, наявні здебільшого розпорошені відомості з різних галузей науки, зокрема соціології, маркетингу, психології та соціального маркетингу. Присутність в соціальних мережах графічного дизайнера з метою формування персонального бренду і покращення професійної діяльності розглянуто недостатньо і говорить про необхідність подальшого структурованого вивчення даного напрямку. В дослідженні виведено ряд потреб, які графічний дизайнер бажає реалізувати в контексті своєї діяльності: необхідні (завдяки яким здійснюється професійна діяльність) та додаткові (що сприяють зростанню власної фахової майстерності та впливовості на інших). Співставлено з аналізом соціальних мереж і їх можливостями забезпечити ту чи іншу потребу, з метою визначити ряд соціальних мереж з найбільшою користю для позиціонування, просування та формування власного персонального бренду графічного дизайнера.

Посилання

Габермас Ю. Теорія комунікативної дії / ред. Б. Поляруш ; пер. з нім К. Поліщук. Львів : Астролябія, 2010. Т. 1 : Раціональність дії та суспільна раціоналізація. 520 с.

Дідик Л. А. Інтернет-комунікації vs соціальні мережі: причини «popularization». Міжнародний науковий форум: соціологія, психологія, педагогіка, менеджмент : збірник наукових праць. 2013. № 14.

Іваненко Т. О. Графічний дизайн як засіб розвитку комунікативної діяльності. Актуальні питання мистецтвознавства: виклики XXI століття : зб. тез міжнар. наук.-практ. конф., м. Харків, 9–12 жовт. 2017 р. Харків, 2017.

Рибіна О. І., Шепілов Д. О., Писаренко К. О. Сила «лайку». Вплив маркетингу в соціальних мережах на залучення клієнтів. Вісник сумського державного університету. серія економіка. 2020. № 1.

Сащук Т. І. Трансформація інтернет-комунікації: роль соціальних мереж. Актуальні проблеми медіапростору : матеріали II Всеукр. науково-практ. конф., м. Київ, 9 квіт. 2020 р. Київ, 2020. С. 90–95.

Matthews D., Weigand J. Collaborative design using the internet: a case study. Journal of interior design. 2001. Т. 27, № 1. С. 45–53. URL: https://doi.org/10.1111/j.1939-1668.2001.tb00365.x (дата звернення: 22.08.2024).

Digital 2024: ukraine – datareportal – global digital insights. DataReportal – Global Digital Insights. URL: https://datareportal.com/reports/digital-2024-ukraine (дата звернення: 22.08.2024).

Smith C. Interesting behance statistics and facts. DMR. URL: https://expandedramblings.com/index.php/behance-statistics-and-facts/ (дата звернення: 22.08.2024).

Lunden A. Dribbble, a bootstrapped ‘LinkedIn’ for designers, acquires Creative Market, grows to 12M users | TechCrunch. TechCrunch. URL: https://techcrunch.com/2020/04/30/dribbble-a-bootstrapped-linkedinfor-designers-acquires-creative-market-grows-to-12m-users/ (дата звернення: 22.08.2024).

Gorbatov, S., Khapova, S. N., & Lysova, E. I. (2018). Personal branding: Interdisciplinary systematic review and research agenda. Frontiers in Psychology, 9. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2018.02238

How can social media be used to build professional relationships in Graphic Design?. LinkedIn: Log In or Sign Up. URL: https://www.linkedin.com/advice/3/how-can-social-media-used-build-professionalrelationships-ikwuf (дата звернення: 22.08.2024).

How can social media help you grow your graphic design business?. LinkedIn: Log In or Sign Up. URL: https://www.linkedin.com/advice/1/how-can-social-media-help-you-grow-your-graphic-vp3ue (дата звернення: 22.08.2024).

Lundberg K. Kelly diaries – kelly lundberg. Kelly Lundberg. URL: https://kellylundbergofficial.com/kelly-diaries/ (дата звернення: 22.08.2024).

Yury M. How many active freelancers here (Upwork) with unlocked profiles?. Home – Upwork Community. URL: https://community.upwork.com/t5/Freelancers/How-many-active-freelancers-here-Upwork-with-unlocked-profiles/m-p/582917 (дата звернення: 22.08.2024).

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-10-11

Як цитувати

Гордійчук, Я. Ю. (2024). СЕРВІСИ РЕПРЕЗЕНТАЦІЇ ПЕРСОНАЛЬНОГО БРЕНДУ ТА СОЦІАЛЬНОЇ ІНТЕРАКЦІЇ ГРАФІЧНИХ ДИЗАЙНЕРІВ. Український мистецтвознавчий дискурс, (3), 34–42. https://doi.org/10.32782/uad.2024.3.5