СИМВОЛІКА ТА ГРАФІЧНІ ПРИЙОМИ У ВІЙСЬКОВО-ПАТРІОТИЧНІЙ АЙДЕНТИЦІ

Автор(и)

  • Олег Вадимович Кравченко Київська державна академія декоративно-прикладного мистецтва і дизайну імені Михайла Бойчука https://orcid.org/0000-0001-9267-3138
  • Катерина Володимирівна Безмеліцина Київська державна академія декоративно-прикладного мистецтва і дизайну імені Михайла Бойчука https://orcid.org/0009-0007-7078-791X

DOI:

https://doi.org/10.32782/uad.2024.4.14

Ключові слова:

військово-патріотична айдентика, символіка, графічні прийоми, військові символи, візуальна комунікація, національні образи, кольорова гамма, типографіка, емоційний вплив

Анотація

Метою статті є окреслення особливостей застосування української символіки у дизайні сучасної айдентики військово-патріотичного спрямування. У публікації автори досліджують ключові візуальні елементи, що використовуються для формування впізнаваної та емоційно зарядженої айдентики у військово-патріотичному контексті. Досягнення мети передбачає вирішення таких завдань: як аналіз наукового дослідження теми та літературних джерел; характеристику символів і знаків; розкриття особливостей їх використання в інфографіці та структурі логотипу; проведення аналізу логотипів у військово-патріотичному контексті на сучасному етапі в практиці українських дизайнерів; визначення особливостей взаємодії засобів ідентифікації брендів у міському середовищі; окреслення прийомів відображення української історичної і національної символіки у композиційній структурі логотипів патріотичного спрямування. Автори статті аналізують роль символіки в гербах, прапорах, військовій атрибутиці та інших знакових образах у створенні патріотичного настрою та підсиленні емоційного впливу на аудиторію. Окрему увагу приділено графічним прийомам, включаючи використання кольору, типографіки, композиційних рішень та текстур, які сприяють посиленню військово – патріотичних асоціацій та за допомогою яких досягається трансформація символічного образу. Практичне значення отриманих результатів дослідження полягає у виявленні графічних способів інтеграції знаково-символічних елементів у композиційну структуру об’єктів візуальної комунікації брендів. Отримані результати сприяють більш глибокому розумінню специфіки й ролі застосування знаків і символів, особливостей образно-асоціативного їх розкриття у військово-патріотичній айдентиці України.

Посилання

Айдентика: все, що створює індивідуальність. URL: https://rocketmen.com.ua/ua/article/identity. (дата звернення 26.08.2024).

Айдентика: навіщо бренду візуальне «обличчя» і як його створити. URL: https://sendpulse.ua/blog/creating-a-brand-identity. (дата звернення 25.08.2024).

Знаково-символічні засоби візуальної ідентифікацій бренду URL: https://er.knutd.edu.ua/bitstream/123456789/25973/1/ZSZVIB_mono_2024.pdf (дата звернення 25.08.2024).

Карпов В. В. Українська звитяга у символах.: Видавець Олег Філюк. Київ, 2016. С. 133–144.

Перерва П. Г. Проблеми управління інноваційним розвитком. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2019. № 4. С. 230–235.

Стулень К. Нова айдентика українського війська: як реалізується ідея «не виглядати так, як ворог». URL: https://novynarnia.com/2020/10/14/nova-ajdentyka1/. (дата звернення 02.10.2024).

Слободянюк М.В. Військова символіка. Українське геральдичне товариство. URL: http://uht.org.ua/ua/part/vijsjkova_symvolika/ (дата звернення 28.09.2024).

Топ-3 заклади у Львові із революційними мотивами. URL: https://tvoemisto.tv/news/top3_zaklady_u_lvovi_iz_revolyutsiynymy_motyvamy_69432.html (дата звернення 25.08.2024).

Удріс-Бородавко Н. С. Графічний дизайн з українським обличчям. «ArtHuss». 2023. C. 5.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-11-26

Як цитувати

Кравченко, О. В., & Безмеліцина, К. В. (2024). СИМВОЛІКА ТА ГРАФІЧНІ ПРИЙОМИ У ВІЙСЬКОВО-ПАТРІОТИЧНІЙ АЙДЕНТИЦІ. Український мистецтвознавчий дискурс, (4), 99–105. https://doi.org/10.32782/uad.2024.4.14

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають