УКРАЇНСЬКА ФОТОГРАФІЯ У ЗАКОРДОННИХ ВИДАННЯХ У ПЕРІОД COVID-19: ХУДОЖНІ ОСОБЛИВОСТІ ТА ТВОРЧІ КОНЦЕПЦІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/uad.2024.4.10

Ключові слова:

образотворчий, фотографія, фотопроєкт, фотокнига, наратив, книжкове видання, концепція, творчість, художні особливості, мистецтво 21 століття

Анотація

У статті здійснено аналіз художніх підходів та творчих інтенцій, що були реалізовані в українській фотографії, опублікованій у закордонних книжкових виданнях під час пандемії COVID-19. Особлива увага приділена вивченню естетичних рішень, концептуальних стратегій та візуальних прийомів, які застосовувалися українськими фотографами у фотопроєктах, що вийшли за межами України. Ці роботи не лише демонструють творчий потенціал українських авторів, але й відображають актуальні теми глобальної ізоляції, соціальної дистанції та кризи. Стаття також розкриває, як ці підходи сприяють інтеграції української фотографії у світовий художній дискурс та відображають загальні тенденції розвитку сучасного мистецтва. Фотокниги, опубліковані у закордонних виданнях та в яких йдеться у публікації, включають роботи Бориса Михайлова, Юлії Поляшенко, Тараса Бичка, Саші Курмаза, Олександра Чекменьова та Сергія Мельниченка. Ці фотографи представляють широкий спектр стилістичних та концептуальних підходів, від документальної фотографії до експериментальних форм візуальної репрезентації. Їхні роботи відображають як локальні, так і глобальні соціокультурні процеси, що виникли під час пандемії, та показують, як мистецтво може реагувати на такі виклики, як ізоляція, зміна взаємовідносин і трансформація соціальної реальності. Аналіз підтверджує, що українські фотографи не лише зберігають свою унікальну ідентичність, але й успішно взаємодіють із загальносвітовими мистецькими процесами, пропонуючи нові форми візуального осмислення різноманітних суспільних та соціокультурних явищ. Це сприяє подальшій популяризації української фотографії на міжнародній арені. Окрім того, дослідження показує, що в контексті світової фотографії, українські митці здатні впливати на формування нових підходів до осмислення колективного досвіду кризи, поєднуючи елементи локальної культури з глобальними проблемами. Творчі пошуки українських фотографів не тільки відображають поточні виклики, але й закладають основу для подальшого розвитку візуальної культури в умовах глобальних трансформацій.

Посилання

Навіщо таке знімати? URL: https://birdinflight.com/nathnennya-2/dosvid/ambulance-chekmenev.html Bird In Flight, (дата звернення: 04.09.24).

Fundamental space explorations of naked singularity: URL: https://melnitchenko.com/gallery/fundamental-space-explorations-of-naked-singularity/ Sergey Melnitchenko, (дата звернення: 04.09.24).

Сідаш Я. Фотокнига «В’язкість» Бориса Михайлова: URL: https://www.untitled.in.ua/post/viscidityboris-mikhailov-book Untitled, (дата звернення: 04.09.24).

Мироненко В. Жадання Саші Курмаза: URL: https://www.untitled.in.ua/post/lust-sasha-kurmaz Untitled, (дата звернення: 04.09.24).

Andrea Rattos. OUT OF TIME: URL: https://woofermagazine.com/2023/05/09/elementor-684/Woofermagazine, (дата звернення: 04.09.24).

Fawns T. Photography and the disruption of memory and meaning. Ubiquity: The Journal of Pervasive Media. 2014.

Roush P. Chaos of Memories: Surviving Archives and the Ruins of History According to the Found Photo Foundation: ORDER AND COLLAPSE THE LIVES OF ARCHIVES. Valand Academy, Gothenburg, Sweden, Art And Theory Publishing, 2016.

Sasha Kurmaz. Вожделение (Lust): Palermo: 89books, 2020. 296c.

Mikhailov B. Viscidity: New York: PPP Editions, 2020.

Melnitchenko S. Fundamental Space Explorations of Naked Singularity: Palermo: 89books, 2021.

Julie Poly. Ukrzaliznytsia: London: Antennebooks, 2020. 224c.

Chekmenev A. Pharmakon / Ambulance: Palermo: 89books, 2021. 132c.

Bychko T. Out of Time: / за ред. D. Solomons. United Kingdom: Bump Books, 2020. 32 c.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-11-26

Як цитувати

Довганич, Р. Г. (2024). УКРАЇНСЬКА ФОТОГРАФІЯ У ЗАКОРДОННИХ ВИДАННЯХ У ПЕРІОД COVID-19: ХУДОЖНІ ОСОБЛИВОСТІ ТА ТВОРЧІ КОНЦЕПЦІЇ. Український мистецтвознавчий дискурс, (4), 64–72. https://doi.org/10.32782/uad.2024.4.10