МИСТЕЦТВО КИТАЙСЬКОГО ЖИВОПИСУ У ФОРМОУТВОРЕННІ ІНТЕР’ЄРІВ РЕЗИДЕНЦІЙ ДИНАСТІЇ ЦІН

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/uad.2024.4.3

Ключові слова:

традиційне китайське мистецтво живопису, династія Цін, резиденції, інтер’єри віталень

Анотація

Метою статті є окреслення ролі творів китайського традиційного живопису, інтегрованих в інтер’єрний простір приміщень резиденцій династії Цін. Дослідження проведено в рамках теми «Синтез традиційного китайського пейзажного живопису і дизайну предметно-просторового середовища». На основі методів, що застосовувались в процесі дослідження творів мистецтва (візуального, іконографічного, документального, технологічного та стилістичного), визначено художньо-декоративні, символічні та культурно-комунікаційні функції творів мистецтва китайського живопису у просторах віталень резиденцій династії Цін. Через тематику, походження і рівень майстерності художніх творів мешканці могли демонструвати свій соціальний стан і емоційні почуття. Китайське мистецтво живопису, з його інтенсивною формальною красою та глибокою філософською думкою, при застосованні у житлових приміщеннях віталень, покращує художній амбієнт середовища, забезпечуючи засіб для естетичного насолодження та сприяючи розвитку естетичних навичок. Мистецтво живопису в цих просторах також виступає як вирішальний засіб етичного та морального виховання та спадкування сімейної культури, сприяючи передачі цінностей, культурних традицій та сімейних устоїв серед членів сім’ї. Багатофункціональність китайського мистецтва живопису в просторах віталень резиденцій династії Цін по суті відображає консолідацію суспільної культури та сімейної системи династії Цін, розкриваючи унікальний режим культури Китаю. У публікації висвітлена роль видатних за часів династії Цін китайських теоретиків, художників-живописців: Жень Бонянь, Дін Гуаньпен, Хун Лянцзі, Чжен Баньцяо, Мін Чжень, Ґао Фенхань, У Чаншо, Вей Юань, Чжоу Сян. Функція культурної передачі мистецтва китайського живопису в житлових залах резиденцій династії Цін реалізується завдяки символізму живопису, символізації соціального статусу та позиції мешканців, як засобу покращення їх емоційних прагнень та естетичних здібностей. Охарактеризовані художні функції китайського живопису у просторах житлових залів династії Цін, який розглядається як освітній інструмент з етики та моралі.

Посилання

王安,刘松石. (2021). 中国古代建筑艺术设计工艺分析 [M].北京:中国纺织出版社有限公司,104.

贾云梋. (1993). 应用心理学词典 [M].南宁:广西人民出版社,99.

陈建军. (2018). 中国美术简史 [M].上海: 东方出版中心,232.

柳建营,王志清. (2010). 美学教程 [M].北京:经济日报出版社,113.

王妍. (2011). 心理学与接受美学 [M].北京:中国电影出版社,125.

翁震宇. (2009). 美术教育概论 [M].杭州:中国美术学院出版社,80.

张仃. (1999). 守住中国画的底线 [J].美术,38(1):22-25.

[美]克利福德 (1999).•格尔茨.文化的解释 [M]. 韩莉,译.南京: 译林出版社,109.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-11-26

Як цитувати

Жень, Ц., & Трегуб, Н. Є. (2024). МИСТЕЦТВО КИТАЙСЬКОГО ЖИВОПИСУ У ФОРМОУТВОРЕННІ ІНТЕР’ЄРІВ РЕЗИДЕНЦІЙ ДИНАСТІЇ ЦІН. Український мистецтвознавчий дискурс, (4), 22–27. https://doi.org/10.32782/uad.2024.4.3