ЕСТЕТИКА АНІМАЦІЇ В СТАНКОВОМУ ЖИВОПИСІ КИТАЮ 2000–2020-Х РОКІВ: ІНТЕРПРЕТАЦІЯ ТЕМИ ДИТИНСТВА
DOI:
https://doi.org/10.32782/uad.2024.2.10Ключові слова:
культура, мистецтво, соціум, живопис, анімація, дунхуа, Китай, тема дитинстваАнотація
У середині 2000-х років разом з бурхливим розвитком інтернет-ресурсів у Китаї почалося активне поширення аматорської і професійної анімації. «Дунхуа» (в перекладі з китайської означає «анімація») – це унікальний жанр мистецтва, який поступово набирає обертів в китайській культурі, та впливає на розвиток багатьох видів мистецтва, зокрема на сучасний станковий живопис Китаю. Китайські художники Цзе Сю, Лю Є, Лі Цзікай та інші активно переймають естетику та наративні елементи анімації, інтегруючи їх у свою творчість, що призводить до виникнення унікального культурного феномену, заснованого на синтезі візуальних і пластичних мистецтв. Більшість із цих митців досягли світового визнання на хвилі періоду «відкриття Китаю» на початку 1990-х років. Художники в своїй творчості найчастіше звертаються до теми дитинства, використовуючи її для вираження власних спогадів, емоцій та рефлексій. Вплив дунхуа стимулює художників до використання символів та метафор, це може бути як пряма цитата з анімації, так і інтерпретація певних мотивів та тем. Більшість живописних робіт митців виконуються серіями, які присвячені «життю» одного вигаданого персонажу та нагадують «стоп-кадри» з анімаційних фільмів. Це додає нові виміри до розвитку станкового живопису, збагачуючи його сучасними концепціями і комерційними стратегіями. Під впливом дунхуа китайські художники створюють унікальний синтез традиційного мистецтва та сучасних анімаційних технік, роблячи мистецтво більш інтерактивним, виразним та змістовним. Завдяки великій любові до власної історії і традицій, китайські митці в своїй творчості раз за разом звертаються до фольклору та легенд, використовуючи, наряду з новітніми техніками, стильові особливості національного живопису тушшю.
Посилання
Hou Hanru. Entropy, Chinese Artists, Western Art Institutions: A New Internationalism. In Contemporary Chinese Art: Primary Documents, edited by Wu Hung. New York: Museum of Modern Art, 2010. Рр. 363–365.
Hu Xiaohan. Chinese Contemporaneity: The Post-70s Ego Generation Artist and Video Art. Yale: ProQuest Dissertations & Theses, 2019. 49 р.
Hung Wu. Contemporary Chinese Art: A History: 1970s-2000s. London: Thames & Hudson, 2014. 420 р.
Ling Yun Tang. Post-70s Artists and the Search for the Self in China. In Chinese Modernity and the Individual Psyche, edited by Andrew B. Kipnis. New York, NY: Palgrave Macmillan, 2012. Рр. 24–31.
王 欣. 当代油画题材中儿童形象风格解析. 审美与艺术学. 2022. № 10. 頁. 86–89. [Ван Сінь. Аналіз стилю дитячого образу в сучасній тематиці олійного живопису. Естетика і мистецтво. 2022. № 10. С. 86–89].
王燕红. 浅析当代油画中的 «儿童» 绘画性.书画长廊. 2018. №1. 頁. 126. [Ван Яньхун. Короткий аналіз якості «дитячого» живопису в сучасному олійному живописі. Галерея каліграфії та живопису. 2018. №1. С. 126].
李丹妮. 李继开:白日梦悄悄生长.艺术世界. 作者单位:扬州大学艺术学院美术系. 2007. № 5. 頁. 66–69. [Лі Данні. Лі Цзікай: Мрії ростуть тихо. Світ мистецтва. 2007. № 5. С. 66–69].
李雅玲. 打开的潘多拉之盒: 解读当代油画中卡通的儿童形象. 美术广角. 2017. №·11. 頁.
–131. [Лі Ялінг. Відкрийте ящик Пандори: Інтерпретація анімаційних дитячих образів у сучасному олійному живописі. Естетика мистецтва. 2017. №·11. С. 130–131].
赵强. 中国当代油画中的儿童形象解读. 艺术教育. 2010 № 12. 頁. 11–12. [Чжао Цян. Інтерпретація дитячих образів у сучасному китайському живописі. Художня освіта. 2010. №12. С. 11–12].