АВАНГАРДНА СИНЕРГІЯ: ВЗАЄМОДІЯ ІДЕЙ ТА ІННОВАЦІЙ В РОБОТАХ МАЛЕВИЧА ТА ЙОГО СУЧАСНИКІВ. АТРИБУЦІЯ НА ОСНОВІ ДАНИХ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/uad.2024.2.9

Ключові слова:

авангард, супрематизм, інновації, Малевич, абстрактне мистецтво, культурні трансформації, художні методики, атрибуція

Анотація

Стаття присвячена комплексному аналізу та систематизації ключових аспектів взаємодії та ідеологічних контрастів між видатними українськими представниками авангарду початку XX століття: Казимиром Малевичем, Михайлом Бойчуком, Володимиром Татліним, Олександром Богомазовим та Давидом Бурлюком. Дослідження висвітлює внесок цих митців у розвиток основних напрямів та концепцій авангардного мистецтва, таких як супрематизм, футуризм, аналітичний реалізм та інші новаторські течії. Особлива увага приділяється впливу соціально-політичного контексту на їхню творчість, а також ролі інтенсивних дискусій та конфліктів між художниками у формуванні нових художніх парадигм. У статті аналізуються теоретичні постулати та практичні реалізації митців, які відмовилися від традиційних форм мистецтва на користь пошуку нових виразних засобів. Автор досліджує, як ці новаторські підходи відображали загальні культурні та соціальні зміни того часу, та як взаємодія ідей і концепцій вплинула на подальшу еволюцію світового мистецтва. Аналіз ідейних та практичних розбіжностей між митцями дозволяє розкрити багатогранний характер авангардного мистецтва та його значення для розвитку світової художньої сцени. Стаття підкреслює важливість розуміння історичного контексту та взаємодії між митцями для глибшого усвідомлення процесів, що визначили розвиток авангарду. Окремо робиться акцент на привласненні російською культурою спадщини українських авангардистів, що призвело до викривлення їхнього справжнього національного походження та внеску у світову культуру.

Посилання

Клименко В. Секта Бойчука. У чому сила й інноваційність видатного монументаліста / Локальна історія, 2021. URL: https://localhistory.org.ua/texts/statti/sekta-boichuka-u-chomu-sila-i-innovatsiinistvidatnogo-monumentalista/ (Дата звернення 28 квітня 2024 року).

Михайло Бойчук. Школа і стиль / Український Дім. URL: https://www.uadim.in.ua/about-us (Дата звернення 28 квітня 2024 року).

Малевич К. Аналіз нового та образотворчого мистецтва. Нова генерація. 1928. №6. С. 438–447.

До перебудови образотворчого фронту: Стенограми доповіді й виступів на першому пленумі Оргбюра Спілки радянських художників і скульпторів УСРР 1934 року. Історія українського мистецтва, 2024 р. URL: https://uartlib.org/myhajlo-bojchuk-ya-ne-mig-zrazu-rozibratysya-v-tomu-yaka-revolyutsiya-ikudy-revolyutsiya (Дата звернення 28 квітня 2024 року).

Гомперц У. Незрозуміле мистецтво. Від Моне до Бенксі. Теорія мистецтва. 2017 р. 464 с.

Протистояння Володимира Татліна та Казиміра Малевича, архів авангарду, листи Н. Пуніна 1916 р. Український тиждень №22 (550). 2018 р.

Шевелева М. Володимир Татлін: Моя мати українка, і я теж наполовину українець. Український інтерес. URL: https://uain.press/blogs/1141151-1141151(Дата звернення 28 листопада 2023 року).

8. Димщиць Е. «Український Пікассо» – Олександр Богомазов. Бібліотека українського мистецтва, 1991. URL: https://uartlib.org/ukrayinskiy-pikasso-oleksandr-bogomazov/ (Дата звернення 28 листопада 2023 року).

Коwtun E. F., « Kazimir Malevich : His Creative Path », in Kazimir Malevich, cat. exp., Amsterdam, Stedelijk Museum, 1988, p. 154–155.

Скляренко Г. Проблеми дослідження української образотворчості ХХ століття в контексті історії мистецтва. Мистецькі обрії : альманах, АМУ. Київ, 2002. Вип. 3. С. 31–39.

Бурлюки М. Н., Д. Д. По следам Ван Гога : записки 1949 : монография. М. : Grundnsse, 2016. 252 с.

Побожій С. Єдиний і неповторний Давид Бурлюк. Бібліотека Українського Мистецтва, 1996.

Олесь Нога. Давид Бурлюк і мистецтво всесвітнього авангарду. Основа, 1993.

Малевич К. Від кубізму та футуризму до супрематизму. Новий мальовничий реалізм, Казимир Малевич. Нова генерація. 1929. № 8. С. 68–72.

Лист Малевича Давиду Бурлюку, 26 листопада 1915 р., Малевич про себе, т. 1, с. 75.

Le catalogue [exposition à la Grande galerie du Centre Pompidou, Paris, 15 février – 30 avril 1990], Paris, Éd. du Centre Pompidou, 1990 et G. Cloutier, L’Avant- garde russe face à la « terreur de l’histoire » : historiosophie et historiographie. Dijon, Éd. des Presses du Réel, 2013.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-07-05

Як цитувати

Коваленко, С. Г. (2024). АВАНГАРДНА СИНЕРГІЯ: ВЗАЄМОДІЯ ІДЕЙ ТА ІННОВАЦІЙ В РОБОТАХ МАЛЕВИЧА ТА ЙОГО СУЧАСНИКІВ. АТРИБУЦІЯ НА ОСНОВІ ДАНИХ. Український мистецтвознавчий дискурс, (2), 78–86. https://doi.org/10.32782/uad.2024.2.9