КАЗИМИР МАЛЕВИЧ. ЖІНОЧИЙ ТОРС № 1. ВПЛИВ КИЇВСЬКОГО ПЕРІОДУ. ЕКСПЕРТНА АТРИБУЦІЯ
DOI:
https://doi.org/10.32782/uad.2024.1.14Ключові слова:
Казимир Малевич, «Жіночий торс № 1», супрематизм, авангардне мистецтво, українські мотиви, експертна атрибуція, філософія мистецтва, культурна спадщинаАнотація
Стаття представляє комплексний аналіз картини Казимира Малевича «Жіночий торс № 1», зосереджуючись на стилістичному виконанні, техніці та філософському контексті роботи. Використовуючи метод експертної атрибуції, дослідження включає хіміко-лабораторний аналіз, графологічне дослідження та рентгенівське вивчення для встановлення часу створення твору, підтвердження автентичності використаних матеріалів та аналізу підпису художника. Дослідження акцентує на Малевичевому переосмисленні традиційних артистичних підходів і інтеграції українських мотивів, що виявляється у використанні геометричних форм і абстракції в контексті супрематизму, забезпечуючи глибше розуміння естетики та філософії художника. Особлива увага приділена аналізу впливу українського культурного контексту на творчість Малевича, зокрема його концептуалізації спектралізму в українському мистецтві 1920-х років. Розглядаються колористичні та дизайнерські аспекти його робіт у зв’язку з народним мистецтвом. Аналіз підтверджує справжність матеріалів і датування твору, надаючи новий внесок у вивчення взаємозв’язку між традиціями українського мистецтва та світовим авангардом. Актуальність дослідження полягає в комплексному підході до вивчення творчості Казимира Малевича, зокрема його картини «Жіночий торс № 1», що відкриває нові перспективи для розуміння взаємодії між авангардним мистецтвом та культурними традиціями. Враховуючи сучасний інтерес до переоцінки і реінтерпретації історії мистецтва, актуалізується вивчення взаємодії між мистецькими стилями та культурною спадщиною, особливо в контексті українського внеску в глобальний художній процес.
Посилання
Marcadé J.-C. (2019). “Female Torso # 1” by Malevich Is the Image of the New Supremative Iconicity. URL: https://www.vania-marcade.com/category/malevitch/ (дата звернення листопад 2023).
Казимир Малевич. Київський аспект. За заг ред. Т. Філевської. Київ. Інститут Малевича. РОДОВІД, 2019. 330 с.
Маркаде В. Селянська тематика в творчості Казіміра Севериновича Малевича (1878–1935). Сучасність. 1979. No2. С. 65–76.
Український авангард 1910–1930 років: Альбом. Авт. упор. Д.О. Горбачов. К.: Мистецтво, 1996. C. 2.
Малевич К. С. Спроба визначення залежності між кольором і формою в малярстві. Український художній авангард: Маніфести, публіцистика, бесіди, спогади, листи. Упоряд. Д. Горбачов за участі С. Папети та О. Папети. Київ: ДУХ І ЛІТЕРА, 2020. С. 373–384.
Горбачов Д.О. Малевич та Україна «Він та я були українці». Київ: СІМ студія. 2006. 456 с.
Малевич К. С. Малярство в проблемі архітектури. Український художній авангард: Маніфести, публіцистика, бесіди, спогади, листи. Упоряд. Д. Горбачов за участі С. Папети та О. Папети. Київ: ДУХ І ЛІТЕРА, 2020. С. 359–371.
Скляренко Г. Малевич в Україні: кінець 1920-х – початок 1930-х років. Студії мистецтвознавчі. № 2, 2015. С. 47–66.
Малевич К. С. Архітектура, станкове мистецтво та скульптура. Український художній авангард: Маніфести, публіцистика, бесіди, спогади, листи. Упоряд. Д. Горбачов за участі С. Папети та О. Папети. Київ: ДУХ І ЛІТЕРА, 2020. С. 349–358.
Малевич. Автобіографічні записки 1918–1933. Український модернізм / авангард. Упоряд. А. Іваненко, Є.Полосіна. Київ: Родовід, 2017. 96 с.
Український художній авангард: Маніфести, публіцистика, бесіди, спогади, листи. Упоряд. Д. Горбачов за участі С. Папети та О. Папети. Київ: ДУХ І ЛІТЕРА, 2020. 640 c.
Цимбал Я. Казимир Малевич: портрет без сала / Українська правда, 25.05.2016
Маркаде Ж.-К. Малевич. Жан-Клод Маркаде. Київ: Родовід, 2013. 304 с.