АСАМБЛЯЖ ЯК ОКРЕМИЙ ВИД СКУЛЬПТУРНОГО РЕЛЬЕФУ В СУЧАСНОМУ МИСТЕЦТВІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/uad.2024.1.5

Ключові слова:

мистецтво скульптури, абстрактна скульптура, візуальне мистецтво, техніка асамбляжу, барельєф, стилізація, скульптура

Анотація

В статті висвітлено матеріал стосовно техніки асамбляж. Розглядається еволюція та вплив скульптурного рельєфу на створення асамбляжу. Проаналізовано теоретичні підходи визначних авторів, таких як: К. Швіттерс, М. Ернст, Л. Хіршман, Д. Корнелл. Описано асамбляж, як вираження творчого потенціалу в сучасному візуальному мистецтві, чим невіддільно пов’язаний із скульптурним рельєфом. Порушено проблематику права на існування асамбляжу як окремого виду мистецтва в скульптурі. Простежено різноманітні прояви асамбляжу як самостійного та додаткового виду візуально мистецтва. Досліджено прояви цієї техніки в: скульптурному рельєфі, панно, барельєфі та на фасаді. Порівняно, що поєднує асамбляж і рельєф, як два технічних засоби. На базі ілюстративного матеріалу наведено приклади та обґрунтовано, як можна запозичувати і трансформувати в класичну скульптурну композицію елементи асамбляжної техніки. Методи дослідження: Пошуковий – знаходження матеріалів для подальшого мистецтвознавчого аналізу вище зазначеної теми, системний – для визначення впливу мистецької техніки на сучасні тенденції у візуальному мистецтві, аналітичний – для визначення взаємодії технічних особливостей виконання скульптурного продукту. Наукова новизна полягає у порівнянні двох окремих видів мистецтва та їх взаємодії між собою. Визначення впливу асамбляжу на сучасні тенденції в скульптурному рельєфі і в мистецтві скульптури зокрема. Висновок: асамбляж, як окремий вид скульптурного рельєфу, виявився ефективним засобом вираження індивідуальності та технічної майстерності митців. Ці творчі підходи розширюють можливості візуального мистецтва та надають особливості в скульптурному рельєфі в контексті асамбляжу.

Посилання

Жиров В. В. Асамбляж як художня техніка в сучасному мистецтві. Арт-простір. 2018. № 3. С. 73–75.

Музеї сучасного мистецтва в світі і Український контекст. Київ, 2019. URL: https://kyiv.gallery/statii/muzei-suchasnogo-mystetstva-v-sviti-i-ukrainskii-kontekst (дата звернення: 20.02.2024.)

Kaprow A. Assemblage, Environments and Happenings. New York : Abrams, 1966. 341 p.

McEvilley T. Sculpture in the Age of Doubt. New York : Allworth Press, 1999. 439 p.

Kachur L. Surrealist Objects: Sculpture, Assemblage, and the Politics of Display. New Haven : Yale University Press, 2014. 280 p.

Ratcliff C. Theories and Documents of Contemporary Art: A Sourcebook of Artists’ Writings. Berkeley : University of California Press, 1996. 992 p. Seitz

W. C. The Art of Assemblage. Catalog of the exhibition published by the Museum of Modern Art, 1961. New York: MoMA, 1961. 187 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-08

Як цитувати

Глухенький, І. І., & Пилипчук, В. В. (2024). АСАМБЛЯЖ ЯК ОКРЕМИЙ ВИД СКУЛЬПТУРНОГО РЕЛЬЕФУ В СУЧАСНОМУ МИСТЕЦТВІ. Український мистецтвознавчий дискурс, (1), 39–47. https://doi.org/10.32782/uad.2024.1.5