СТРАТЕГІЇ ВІЗУАЛЬНОГО ВПЛИВУ В ДИЗАЙНІ ПОЛІТИЧНОГО ПЛАКАТУ ПЕРІОДУ І СВІТОВОЇ ВІЙНИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/uad.2023.6.12

Ключові слова:

плакат, Перша світова війна, візуальна комунікація, дизайн, графічний образ

Анотація

У статті розглянуто застосування плаката як засобу масового впливу в роки Першої світової війни. Метою статті є аналіз стратегій ефективної комунікації та візуальної дії у дизайні політичного плаката та вияв національних особливостей вибудови його художнього образу та конкретного інформаційного або емоційного змісту. Формування громадської думки, підтримка населенням військових зусиль та загальне підняття морального духу були основними мотивами плакатів сторін-супротивників, але у кожній з країн візуальне вирішення та комунікативний підхід узгоджувались із національними, ментальними та культурними особливостями громадян для результативності агітації та дієвості повідомлення. У ході дослідження, на прикладах політичних воєнних плакатів різних держав, показано пріоритетну тематику повідомлень та засоби художньої виразності при формуванні візуального образу. Усі нації, які брали участь у Великій війні, були мотивовані дієвістю масового інформування та пропаганди у формі плаката й досягали цілком конкретних цілей – мобілізували та укомплектовували ряди військових, заохочували до фінансової допомоги, деморалізували та демонізували ворога. Сьогодні ці плакати є суттєвою частиною культурного та ідентифікаційного досвіду, оскільки відображають дух епохи, культурні цінності та ставлення суспільства до важливих подій. Дослідження дозволяє зрозуміти роль візуальної комунікації у формуванні інформаційного ресурсу та виявити ключові аспекти та паттерни взаємодії між візуальними елементами та інформаційним контекстом, що швидко і ефективно впливають на громадську свідомість у період глобальних світових конфліктів.

Посилання

Перга, Т., Шевчук, Т. (2017). Вплив воєнної пропаганди на британське суспільство під час Першої світової війни. Сторінки історії: збірник наукових праць, 2017. № 43. С. 59-66.

Гладун О. Український плакат: етапи розвитку візуально-пластичної мови. Збірник наукових праць. Сучасне мистецтво, 2018. № 14. С. 115-122.

Залевська О. Візуально-пластична мова українського плакату 20-х–початку 30-х років. Традиції та новітні технології у розвитку сучасного мистецтва, 2016. № 3. С. 44-46.

Легасова Л. Світові війни мовою плаката. Вісник Книжкової палати, 2009. № 9. С. 49-50.

Маєвський О. Політичний плакат і карикатура як засоби ідеологічної боротьби в Україні 1939–1945 рр.: дис.… канд. іст. наук. 07.00.01 / Інститут історії України НАН України. Київ, 2016. 311 с.

Питльована Л. Жінка на британському пропагандистському плакаті часів Першої світової війни: образи і контексти. Перша світова війна у фокусі історії (дипломатичні та політичні колізії Великої війни) : монографія. Київ : Кондор-Видавництво, 2016. C. 86-125.

Цинковська І., Юхимець Г. Український плакат періоду Великої Вітчизняної війни у фондах НБУВ. Історія України: маловідомі імена, події, факти: зб. ст. Київ: Інститут історії України НАН України, 2004. Вип. 26, С. 120–133.

Коляда І., Маєвський О. Національні образи в українському плакаті періоду Другої світової війни. Історія в школі, 2012. № 5-6, С. 1–4.

Орлик С. Плакати і листівки у пропаганді облігацій військових позик в російській імперії в роки першої світової війни. Society. Document. Communication. Соціум. Документ. Комунікація, 2022. 1(13), C. 208-228.

Лисий Ю. Військові плакати 1914-1920 рр. URL: https://peraspera.video.blog/2019/12/26

Guffey, E. (2015). Posters: A Global History, Reaktion.

Meggs, P.(1998). A History of Graphic Design. NJ. John Wiley and Sons.

Müller-Brockman, J. (2004). History of the Poster. NY. Phaidon.

Paret, P., Lewis, В., Paret, P. (1992). Persuasive Images: Posters of War and Revolution. Princeton, NJ: Princeton University Press.

Aulich, J. (2007). War Posters: Weapons of Mass Communication. London: Imperial War Museum; New York: Thames and Hudson.

Witkowski, T. H. (2003). World War II Poster Campaigns--Preaching Frugality to American Consumers. Journal of advertising, 32(1), 69-82.

Kingsbury, C. M. (2010). For home and country. World War I propaganda on the home front, Lincoln : University of Nebraska Press [in English].

Koureas, G. (2007). Memory, masculinity and national identity in British visual culture, 1914-1930. A study of ‘unconquerable manhood’, Aldershot; Burlington : Ashgate.

Троян С. Велика війна 1914–1918 рр.: витоки, характер, наслідки: Монографія. Київ : Видавничий дім «Кондор», 2018. 536 с.

100 років незалежності: як рекламувала себе УНР. Інфографіка, мапи. URL: https://novynarnia.com/2018/01/22/100-rokiv-nezalezhnosti-yak-bula-reklamuvala-sebe-unr-infografika-mapi/

Hardie, M. S. (2016). War posters issued by belligerent and neutral nations 1914-1919, New York: Dover Publications.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-28

Як цитувати

Струс, А. С., & Мельник, О. Я. (2023). СТРАТЕГІЇ ВІЗУАЛЬНОГО ВПЛИВУ В ДИЗАЙНІ ПОЛІТИЧНОГО ПЛАКАТУ ПЕРІОДУ І СВІТОВОЇ ВІЙНИ. Український мистецтвознавчий дискурс, (6), 98–104. https://doi.org/10.32782/uad.2023.6.12