ЦИФРОВА ІЛЮСТРАЦІЯ В КОНТЕКСТІ РОСІЙСЬКО-УКРАЇНСЬКОЇ ВІЙНИ
DOI:
https://doi.org/10.32782/uad.2023.2.6Ключові слова:
українська ілюстрація, цифрове мистецтво, інформаційні технології, графічне мистецтво, авторська концепція, образотворчість, художній образ, візуальних наративАнотація
Мета роботи – дослідити специфіку і чинники розвитку цифрової ілюстрації під час повномасштабного російського вторгнення на територію України, її концептуальні особливості та стилістичні прийоми в системі побудови художнього образу. Методологія дослідження базується на системно-аналітичному, компаративному, образно-стилістичному, композиційно-конструктивному методах, що дозволило комплексно дослідити зазначену проблему і дійти обґрунтованих висновків. Наукова новизна характеризується тим, що вперше розглядається процеси розвитку цифрової ілюстрації періоду повномасштабного російського вторгнення на територію України, зокрема, визначається її роль як ефективного інструмента впливу на суспільство, яке чинить супротив і потерпає від воєнної агресії. На прикладі цифрових праць українських ілюстраторів окреслюються концептуальні спрямування і стилістичні особливості. Дослідження аспектів розвитку цифрової ілюстрації під час повномасштабного російського вторгнення на територію України виявило її концептуальні особливості, що полягають у наявності певних тематичних векторів за якими митці реалізують свої творчі праці, а саме: хроніки війни; образотворче переосмислення воєнних подій; уславлення героїв і героїчних вчинків; глузування над ворогом, іронічність. Для реалізації авторських концепцій ілюстратори найчастіше використовують такі стилістичні прийоми, як узагальнення форми і обмеження кольорової палітри, стилістику коміксів і анімації, фотореалізм, імітацію художних традиційні техніки і поєднання реальних об’єктів з уявними. Цифрова ілюстрація під час російсько-української війни демонструє великий потенціал в системі побудови художніх образів за рахунок особливих стилістичних прийомів і технічних можливостей.
Посилання
Дубрівна, А. П., Крижанівська К. О. Художньо-образні засади digital-мистецтва в сучасній ілюстрації. Технології та дизайн. 2020. № 3 (36). С. 1–11.
Cherniyavskyi, V., Dubrivna, A., Cherniyavskyi, K., Galchynska, O., & Bilozub, L. Digital art as new modern global trend in socio-cultural space of Ukraine. Amazonia Investiga. 2022. 11(60). P. 150–155.
Liu, Y. On Computer Digital Illustration Design. Journal of Physics. 2019. Volume 1302. Issue 2. P. 1–5.
Onaiwu, O. Types, Characteristics and Importance of Illustration. Awka Journal of Fine and Applied Arts. 2022. Vol. 8. P. 1–12.
Soylucicek, S. Looking through the Sphere; Illustration in virtual reality. Global Journal of Design Art and Education. 2019. 9(1). P. 22–28.
Leben in der Ukraine: Tagebuch aus Kiew. Zeit Magazin: веб-сайт. URL: https://www.zeit.de/zeitmagazin/leben/2022-05/leben-ukraine-krieg-kiew-tagebuch (дата звернення: 23.04.2023).
The nightmare of Mariupol: Inside the 1 April Guardian Weekly. The Guardian: веб-сайт. URL: https://www.theguardian.com/news/2022/mar/30/the-nightmare-of-mariupol-inside-the-1-april-guardianweekly (дата звернення: 26.04.2023).
Андрій Єрмоленко, художник, автор антиросійських «футбольних» плакатів. Укрінформ: вебсайт. URL: https://www.ukrinform.ua/rubric-society/2478087-andrij-ermolenko-ukrainskij-hudoznik-avtorantirosijskih-futbolnih-plakativ.html (дата звернення: 30.04.2023).
Достоєвський та Єсенін повністю зрівнялися зі Сталіном та Берією. Максим Паленко. Суспільне Культура: веб-сайт. URL: https://youtu.be/ouv_HfRtJkQ (дата звернення: 30.04.2023).
Moshkovsky_art. Instagram: веб-сайт. URL: https://www.instagram.com/moshkovsky_art/ (дата звернення: 02.05.2023).