«ПЕРЕХРЕСТЯ ЕПОХ» У ТВОРЧОСТІ СКУЛЬПТОРА ВАСИЛЯ КОРЧОВОГО

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/uad.2021.2.4

Ключові слова:

Василь Корчовий, мармур, вапняк, бронза, меморіальна скульптура, надгробок, академізм, міфологічні образи, ідеал краси

Анотація

Стаття присвячена творчості сучасного українського скульптора Василя Корчового. Метою дослідження є аналіз індивідуальної манери майстра, факторів, які вплинули на його стильотворення. Згадано про недостатній рівень висвітлення особистості художника у вітчизняній мистецтвознавчій науковій літературі, наголошено, що переважна кількість публікацій про нього є інформативними, але не носять наукового характеру, тому персоналію скульптора лише потрібно вводити в науковий обіг, що можна визначити серед перспектив наукових розвідок. Зроблено спробу дати класифікацію його образів, визначити традиції, що справили вплив на народження характеру його творчого почерку. Акцентовано вплив Мікеланджело та Родена на митця в період його художнього становлення. Проаналізовано синтез традицій і новацій у художній мові майстра, наведено конкретні приклади застосування інструментарію певних митців минулого в роботі художника, що демонструє зданість творчо трансформувати традиції попередників та утворити на їх підґрунті власну унікальну та впізнавану художню мову. Охарактеризовано основні прийоми роботи автора з матеріалом та наведено матеріали, домінуючі в його творчості (вапняк, мармур, бронза, пісковик). Зроблено акцент на рідкій на сьогодні академічній основі манери художника, підкреслено роль академічної школи та вплив особистостей учителів. Розглянуо найхарактерніші зразки з різних груп творів майстра, зазначено домінуючих персонажів, сюжети в його скульптурному доробку: міфологічні (давньослов’янські та античні – Дана, Зімцерла, вакханка), алегоричні образи (Весна, Достаток), блазні, янголи. Окремо розглянуті надгробки авторства В. Корчового, зроблено компаративний аналіз манери виконання меморіальної скульптури надгробків з мовою станкової скульптури, переважно – жіночими образами з давньослов’янського світу та античної міфології. Акцентовано принцип контрасту, що застосовується художником при їх втіленні в життя.

Посилання

Василь Корчовий. Про себе. Каталог. Київ : 2002. 48 с.

Василь Корчовий. Скульптура. Каталог. У 2-х ч. Київ : 2012.

Юхим О. Творча повінь «Потоку Ірви». Таїнство скульптури. Тернопільський оглядач. Культурологічний тижневик. №31(41). 5 вересня 2008 р. С. 26–27.

Василь Корчовий. Художники України. Творчо-біографічний альбом-довідник. 2005. Вип. 3. С. 92.

Давиденко В. Лежали там дари обітовані. Київ, 2012. № 6. С. 186–189.

Калинова И. Его ответ «90х60х90». Форум. 2008. Ноябрь. №11 (44). С. 127–129.

Онищенко В.А. Корчовий Василь Іванович. Енциклопедія Сучасної України: електронна версія [онлайн]. Гол. редкол.: І.М. Дзюба, А.І. Жуковський, М.Г. Железняк та ін.; НАН України, НТШ. К.: Інститут енциклопедичних досліджень НАН України, 2014. URL: https://esu.com.ua/search_articles.php?id=5420.

Онищенко В. Вимогливий до творення краси. Образотворче мистецтво. 2010. №2/3. С. 28–29.

Підгора В. Шлях до себе і досконалості: творчість українського скульптора Василя Корчового. Київ. 2005. №2. С. 183–192.

Скульптор Василий Корчевой. Персональний сайт. URL: http://vasilykorchevoy.com/avtor/publikatsii.html.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-01-13

Як цитувати

Михальчук, В. В. (2022). «ПЕРЕХРЕСТЯ ЕПОХ» У ТВОРЧОСТІ СКУЛЬПТОРА ВАСИЛЯ КОРЧОВОГО. Український мистецтвознавчий дискурс, (2), 43–50. https://doi.org/10.32782/uad.2021.2.4