ДИНАМІЧНА АЙДЕНТИКА В ПРОЄКТАХ СУЧАСНИХ УКРАЇНСЬКИХ ДИЗАЙНЕРІВ

Автор(и)

  • Наталія Іванівна Кравченко

DOI:

https://doi.org/10.32782/uad.2022.6.6

Ключові слова:

динамічна (генеруюча) айдентика, графічний дизайн, варіативний логотип

Анотація

Метою дослідження є аналіз розвитку динамічної айдентики в сучасному українському графічному дизайні, виявлення основних пластичних і концептуальних вирішень, запропонованих у вітчизняних дизайн-проєктах 2013–2021 років. Методологія. Використано загальнонаукові методи аналізу і синтезу, індукції і дедукції, а також мистецтвознавчий і порівняльний методи. Результати. Досліджено звернення до цікавого явища в сучасному світовому дизайні – «динамічної» або «генеруючої» айдентики – у вітчизняних дизайн-проєктах 2013–2020 років. Визначено, що динамічна айдентика базується на принципі заміни статичного усталеного логотипу варіативним, який постійно трансформується, змінює колірне вирішення, текстури, стилістику, художні засоби зображення, способи відтворення. Здійснено аналіз таких українських дизайнерських проєктів, як фірмовий стиль Всеукраїнської рекламної коаліції (2013 р.), редизайн промоційного логотипу Львова, айдентика туристичного Запоріжжя, логотип компанії «Полигенько» (усі створено в 2017 р.) та варіативні логотипи деяких телеканалів, зокрема кримсько-татарського телеканалу для дітей – «Лале» (2013 р.), а також проєктів, виконаних київськими дизайнерами в 2017–2021 рр.. Зазначено активне використання у вітчизняних розробках прийомів, уже відомих в світовій дизайнерській практиці, та водночас виявлено нові креативні вирішення, запропоновані українськими дизайнерами, зокрема неординарні концепції логотипів-трансформерів. Наукова новизна. Вперше проведено дослідження особливостей розвитку динамічної айдентики в сучасному українському графічному дизайні, визначено основні пластичні риси та концептуальні пропозиції вітчизняних розробок. Практична значущість. Результати дослідження можуть бути використані у лекційних матеріалах, присвячених айдентиці та знаковим системам у дизайні. Даний аналіз є важливим не лише для розвитку теорії дизайну, а й дизайнерської практики в Україні.

Посилання

Айдентика туристичного Запоріжжя: інтернет проєкт. URL: https://designtalk.club/zaporizhzhyaotrymalo-novu-ta-yaskravu-turystychnu-ajdentyku-foto/

Белински Я. Динамичная айдентика. It’s Time to Think Design : Блог про дизайн і візуальні комунікації. URL: аhttp://www.yaroslavbelinsky.com/2013/01/1.html/

Королeва О. Данные и анимация в логотипах – примеры Seagate, Google и других компаний: информационный порт. URL: https://vc.ru/marketing/19900-adopt-logo

Логотип и фирменный стиль детского телеканала «Лале». Sostav.ua : інформаційний порт. URL: https://www.sostav.ru/publication/studiya-artemiya-lebedeva-raskrasila-lale-3655.html.

Логотип компании Полигенько. Slavgorod.com.ua : інформаційний портал. URL: https://slavgorod.com.ua/news/article/15465/

Новий фірмовий стиль для Всеукраїнської рекламної коаліції розробили в Saatchi & Saatchi. Sostav.ua : інформаційний порт. URL: http://sostav.ua/publication/novij-firmovij-stil-dlya-vseukrajinskojireklamnoji-koalitsiji-rozrobili-v-saatchi-and-saatchi-58189.html

Сучкова Е. Динамическая айдентика дизайн-агентства Lava. Рекламные Идеи. № 3. 2011. С. 22–33.

У Львові оновили логотип міста. Візуалізація. Tvoemisto.tv : інформаційний портал. URL: https://tvoemisto.tv/news/u_lvovi_onovyly_logotyp_mista_vizualizatsiya_99282.html

Advertising Management (5th Edition) [Batra, Rajeev, Myers, John G., Aaker, David A.]. London: Pearson Education Limited, 2014. 754 p.

Caplan Ralph. By Design 2nd edition: Why There Are No Locks on the Bathroom Doors in the Hotel Louis XIV and Other Object Lessons 2nd Edition. 2nd edition. London: Bloomsbury, 2004. 267 р.

Green Сh. Design-it-yourself: Graphic Workshop. USA Beverly: Rockport Publishers, 2007. 312 p.

Harvey W. 1000 Graphic elements for creating a unique design. London: RIPholding / Rockport, 2010. 320 p.

Jefkins Frank. Advertising, Reclame, Marketing, publiciteit, publicity, adverteren, Public Relations. Harlow; New York: Financial Times Prentice Hall, 2000. 394 p.

Nes Irene van. Dynamic Identities. How to create a living brand. Amsterdam: BIS Publishers, 2012. 224 р.

Raymond Nadeau. Living Brands: Collaboration + Innovation = Customer Fascination. New York : McGraw Hill Professional, 2007. 288 p.

Rowden Mark.The Art of Identity: Creating and Managing a Successful Corporate Identity. London,UK:Routledge, 2019. 224 р.

Simmons C. Color Harmony: Logos. USA Beverly: Rockport Publishers, 2006. 157 p.

Twemlow Alice. What is Graphic Design For?. Mies, Switzerland; Hove, UK : RotoVision SA, 2006. 256 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-20

Як цитувати

Кравченко, Н. І. (2022). ДИНАМІЧНА АЙДЕНТИКА В ПРОЄКТАХ СУЧАСНИХ УКРАЇНСЬКИХ ДИЗАЙНЕРІВ. Український мистецтвознавчий дискурс, (6), 45–55. https://doi.org/10.32782/uad.2022.6.6